Online Training Personal Branding & Praktijkvoering

Training voor therapeuten en counselors die starten met hun eigen praktijk of hun praktijkvoering willen professionaliseren.

Bij het opzetten van een eigen beroepspraktijk komt een hoop kijken. Je begint eens met rond kijken hoe je collega’s dat doen. Hoe zien de websites er uit, welke teksten staan er op en welk tarief hanteren ze eigenlijk? En je gaat je verdiepen in alle noodzakelijke registraties zoals bij welke beroepsvereniging sluit je je aan, hoe zit het met privacy en hoe ga je de boekhouding regelen…

Toen ik in 2016 zelf begon met mijn eigen praktijk ben ik alles stap voor stap gaan uitzoeken. Ik vond dat erg leuk om te doen maar het heeft me ook veel tijd en energie gekost. Sommige handigheidjes komen zelfs pas jaren later op je pad en dan vraag je je af waarom je daar niet eerder aan gedacht hebt. En precies daarom is deze training nu in het leven geroepen. Ik heb inmiddels een hele fijne soepele bedrijfsvoering die mij ondersteunt in mijn werk als haptotherapeut en maakt dat ik mijn aandacht goed kan richten op de inhoud van ons vak. Deze kennis en werkwijze wil ik graag met je delen!

In een kleine groep gaan we in 4 online bijeenkomsten concrete stappen zetten richting het opzetten (of professionaliseren / fine tunen) van je eigen beroepspraktijk. Zodat je niet zelf het wiel hoeft uit te vinden en het ook niet alleen hoeft te doen. We gaan samen aan de slag!

 ‘Leerzame en leuke nascholing die je praktisch goed op weg helpt en je na laat denken over wie je bent als haptotherapeut en hoe je jezelf wilt profileren’

‘Ik heb veel inspiratie opgedaan en meer zicht gekregen op eigenheid en kwaliteiten door merkessentie te benoemen. Het maken van een communicatieplan maakt het heel concreet. Het was fijn om persoonlijke feedback te ontvangen van het groepje en Esther heeft op maat meegekeken. Ik ben blij met de cursus en het heeft mij en mijn praktijk verder op weg geholpen’.

Opzet

De training bestaat uit 4 online bijeenkomsten en 1 persoonlijk online consult van 30 minuten. De eerste 3 bijeenkomsten zijn om de week en de laatste bijeenkomst vindt 4 weken daarna plaats. Er worden opdrachten meegegeven die tijdens de bijeenkomst aan elkaar gepresenteerd worden. De insteek van deze training is gericht op samen in proces zijn. Er wordt dus ook feedback en een actieve werkhouding gevraagd van alle deelnemers als het gaat om het beoordelen van elkaars plannen en opdrachten. Elke deelnemer krijgt ook een 1 op 1 gesprek met de trainer van 30 minuten om concrete vraagstukken of problemen voor te leggen en aan te pakken. Er zal ook een whatsapp of signal groepje worden aangemaakt waarin voortgang gedeeld kan worden en vragen gesteld kunnen worden aan elkaar en/of de trainer.

Wat komt er aan bod

Het doel van deze training is tweeledig. We gaan als eerste aan de slag met je authenticiteit als therapeut/professional. Wat maakt jou de (hapto-) therapeut/counselor die je bent? Hoe onderscheidt zich dat van andere therapeuten? Welke waarden passen daarbij, welke doelgroep en welke uitingsvormen liggen jou goed? Daarnaast gaan we heel concreet aan de slag met alles wat nodig is om je praktijk professioneel neer te zetten. Denk aan: registraties, vermeldingen op sites, boekhouding, verzekeringen etc etc etc..

Resultaat

De deelnemer:

  • heeft een duidelijk beeld van zijn haar unieke kenmerken als therapeut
  • weet welke zakelijke stappen er genomen moeten worden om de praktijk op te starten al dan niet voort te zetten
  • weet zijn/ haar authentieke identiteit als praktijkhouder en de bijbehorende doelgroep
  • heeft de passende uitingen gekozen of in ieder geval in gang gezet (website, logo, portretfoto’s, social media etc.)
  • heeft praktische handvatten gekregen over de zakelijke kant van het ondernemerschap waaronder: kvk inschrijving, beroepsvereniging, boekhouding, AVG regelingen, algemene voorwaarden, klachtenregeling, Wvggz, tariefstelling, dossiervorming, AGB codes etc.
  • heeft naar behoefte een eigen klankbordgroep als ruggensteun en stok achter de deur
  • heeft concrete stappen gezet gedurende de looptijd van de training

Goed om te weten:

De ervaring leert dat het bij deze training echt belangrijk is dat je tussen de bijeenkomsten voldoende ruimte en behoefte hebt om aan je praktijk te werken. Anders is deelname minder zinvol.

Concrete gegevens

Trainer: Esther Molenaar heeft haptotherapie aan het ITH gestudeerd en heeft sinds 2016 haar eigen praktijk in Amsterdam. Zij heeft hiervoor ruim 10 jaar gewerkt als loopbaanbegeleider bij het Servicepunt Kunst & Cultuur van het UWV te Amsterdam. In deze hoedanigheid heeft zij meerdere groepen musici en artiesten begeleidt en een eigen training Personal Branding opgezet. Esther is in 2019 gestart met de podcast serie ‘Haptotherapie in de Praktijk’. Voor meer informatie zie: www.haptotherapie-esther.nl

Data : 14 september, 18 september, 12 oktober en 9 november 2022

Tijd: 10.00 - 12.00 uur

Investering: € 425,-

Benodigdheden: goed werkende computer en internetverbinding

Groepsgrootte: 6 deelnemers

Mbt doorgang training: de training kan alleen doorgang vinden bij 6 deelnemers. Uiterlijk 19 augustus 2022 zal bekend gemaakt worden of dat aantal deelnemers behaald is en of de training zal kunnen door gaan.

Doelgroep: geïnteresseerden die een eigen beroepspraktijk willen gaan opstarten zoals bijvoorbeeld:

vierdejaars studenten haptotherapie, 2e jaars haptonomisch counselors, pas afgestudeerden en therapeuten die eerst in loondienst werkten maar nu voor zichzelf gaan werken; therapeuten/ counselors die onlangs gestart zijn met hun eigen praktijk; therapeuten/counselors die al langer een praktijk runnen maar hun praktijkvoering willen finetunen / professionaliseren / opfrissen.

Opleidingsachtergrond: open voor diverse opleidingsachtergronden.

Locatie: Online

VVH 16 punten, de NFG erkent een eventuele accreditatie. NVPA-punten te behalen.

 

Vragen?
• Chat met ons
• Bel ons op 0246452451
Stuur een bericht

 

Informatie opleidingen
Wil je meer weten over onze opleidingen?

Brochure ITH juli 2022

Het ITH zal een voicemail of een mail-bericht uiterlijk in 3 werkdagen beantwoorden

Op de hoogte blijven van ons aanbod? Meld je aan voor onze digitale nieuwsbrief!

Aanmelden nieuwsbrief

 

Onze huidige corona-maatregelen:  Lees meer >>

+